Menopauza a dieta przeciwzmarszczkowa

Okres przekwitania u kobiet wiąże się z wieloma objawami, które mogą mocno wpłynąć na samopoczucie i samoakceptację. Jednym z nich jest fakt, że skóra przestaje być tak elastyczna i gładka jak dawniej, a wskutek mniejszego nawilżenia pojawiają się na niej coraz głębsze zmarszczki. O ile nie powstrzymamy naturalnych procesów, a większość kobiet czeka ten przełomowy moment, w którym staną się paniami w średnim wieku, niektóre z objawów menopauzy można znacznie zneutralizować zmieniające swoje nawyki żywieniowe.

Menopauza dieta przeciwzmarszczkowa

Syndrom wieku średniego, który ściśle łączy się z okresem przekwitania, jest czymś, czego nie da się uniknąć. Można jednak odżywiać się tak, aby poszczególne objawy starzenia się były mniej widoczne i wolniej postępowały. Menopauza dieta przeciwzmarszczkowa to metoda, aby kobiety o wiele dłużej cieszyły się gładką, elastyczną i odżywioną skórą. O ile często bagatelizujemy wartość wody w naszej diecie i nie pijemy jej tyle, ile powinnyśmy, w pewnym wieku woda staje się nieodzowna i ma wielki wpływ na nasz wygląd. Jest podstawą każdej diety, ponieważ to dzięki niej w naszym organizmie zachodzą wszelkie procesy metaboliczne. Każda z pań powinna pić mniej więcej 2,5 litra wody dziennie, dzięki czemu kwas hialurunowy produkowany przez skórę zadba o to, aby była ona odpowiednio nawilżona. Jeśli zaś chodzi o jedzenie, warto jeść jak najwięcej fitoestrogenów, które znajdziemy w brokułach, soi, kapuście, kukurydzy czy ciecierzycy. Te hormony pochodzenia roślinnego zapewnią skórze jędrność, sprężystość i odporność na drobne uszkodzenia.

Zdrowe nawyki żywieniowe

Kobiety, które zmagają się z pierwszymi objawami starości, powinny również zadbać o to, aby w ich diecie nigdy nie zabrakło witaminy C. Organizm ludzki nie jest w stanie samodzielnie jej produkować, dlatego przyjmujemy ją z żywnością. Jest ona odpowiedzialna za syntezę kolagenu, który jest konieczny, aby skóra wyglądała młodo. Witaminę C znajdziemy w cytrusach, papryce słodkiej, truskawkach, kiwi i pomidorach. Warto szukać warzyw i owoców sezonowych, aby w na bieżąco urozmaicać sobie dietę składnikami, których brakuje w innych częściach roku. Z kolei białka, które znajdziemy w rybach i mięsie, są odpowiedzialne za elastyczność i skłonność do regeneracji skóry. Jednym z najważniejszych w tej kwestii białek jest wspomniany wcześniej kolagen. To on tworzy włókna skóry właściwej i pomaga w utrzymaniu młodzieńczego wyglądu. Znajduje się na przykład w podrobach i galaretkach. Jeśli najdzie Cię ochota na szybką przekąskę między posiłkami, sięgnij po orzechy włoskie albo laskowe, ponieważ zawarte w nich kwasy tłuszczowe, które sprawiają, że skóra nie jest wiotka, cienka i sucha.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *